Hamownie
SAMOCHODOWE - MOTOCYKLOWE - LOTNICZE - STANOWISKOWE I BADAWCZE
HAMOWNIE ŚWIĄTEK 2021
Konstrukcjami hamowni zajmujemy się od ponad 40 lat, a w tym roku nasz asortyment obejmuje hamownie obciążeniowe i inercyjne o mocach od 10 – 1500 kW. Hamownie do: samochodów, motocykli, silników lotniczych, czołgów, ciągników i różnego rodzaju badań związanych z silnikami.
Nowością w roku 2021 są hamownie do pojazdów z napędem elektrycznym: od monocykli i hulajnóg do samochodów.
Nasza oferta obejmuje także hamownie stanowiskowe do badań i pomiarów silników wymontowanych (np.: po naprawie lub do prac tuningowych), a także indywidualnie zamawiane stanowiska badawcze.
W hamowniach obciążeniowych montujemy hamulce elektrowirowe chłodzone powietrzem lub cieczą oraz hamulce cieczowe wraz z układami chłodzącymi.
Z uwagi na wieloletnie doświadczenie służymy także doradztwem i pomocą w zakresie opracowywania oraz rozliczania projektów dofinansowanych z Funduszy UE.
Zakup każdej hamowni oferujemy także w formie leasingu.

PODWOZIOWE HAMOWNIE SAMOCHODOWE.
Nasze hamownie wyróżniają się modułową konstrukcją i to zarówno w zakresie zespołów mechanicznych jak i układów pomiarowych co umożliwia między innymi rozbudowę hamowni inercyjnej podwoziowej 2 WD ECO do obciążeniowej hamowni 4 WD ECO
HAMOWNIE PODWOZIOWE SAMOCHODOWE |
||||
Oznaczenie |
ŚWIĄTEK 2WD ECO i |
ŚWIĄTEK 2 WD ECO h |
ŚWIĄTEK 4 WD ECO i |
ŚWIĄTEK 4 WD ECO h |
PARAMETRY MECHANICZNE |
||||
Rodzaj hamowni |
inercyjna jednoosiowa |
obciążeniowa jednoosiowa |
inercyjna dwuosiowa |
obciążeniowa dwuosiowa |
Hamulec |
nie dotyczy |
elektrowirowy chłodzony powietrzem |
nie dotyczy |
2 x elektrowirowy chłodzony powietrzem |
Wymiary gabarytowe |
2580 x 890 x 380 |
3050 x 990 x 490 |
4850 x 3110 x 320 |
4850 x 4610 x 320 |
Masa hamowni |
880 kg |
1150 kg |
3500 kg |
4060 kg |
Wymiary rolek |
4 x fi 270 x 700 |
4 x fi 270 x 700 |
8 x fi 270 x 700 |
8 x fi 270 x 700 |
Masa rolek |
4 x 120 kg |
4 x 120 kg |
8 x 120 kg |
8 x 120 kg |
Klasa wyważenia rolek |
G 2.5 |
G 2.5 |
G 2.5 |
G 2.5 |
Moc maksymalna |
wolnossące |
680 KM |
turbodiesel |
1360 KM |
Maksymalny rozstaw osi |
- |
- |
3400 mm |
3400 mm |
Prędkość maksymalna |
300 km/h |
300 km/h |
250 km/h |
250 km/h |
Ceny* |
75 116 zł* |
129 765 zł* |
- |
- |
* Cena nie zawiera kosztów dostawy.
HAMOWNIE MOTOCYKLOWE.
Podstawową wersją hamowni motocyklowej jest BIKE-01 wyposażona w szerokopasmową sondę AFR, którą oferujemy w wersji inercyjnej i obciążeniowej z hamulcem elektrowirowym.
Nowością jest hamownia obciążeniowa walizkowa (przenośna) do: motocykli do 15kW, skuterów, hulajnóg i monocykli. Przewidujemy, że hamownia pojawi się w sprzedaży we wrześniu bieżącego roku.
HAMOWNIE MOTOCYKLOWE |
||||
Oznaczenie |
BIKE-01 |
- |
BIKE-01 h box |
SCOOTER |
PARAMETRY MECHANICZNE |
||||
Rodzaj hamowni |
inercyjna |
- |
obciążeniowa |
obciążeniowa |
Hamulec |
nie dotyczy |
- |
elektrowirowy chłodzony powietrzem |
elektryczny |
Masa hamowni |
660 kg |
- |
930 kg |
30 kg |
Wymiary rolek |
fi 380 x 400 |
- |
fi 380 x 400 |
fi 200 x 300 |
Masa rolek |
380 kg |
- |
380 kg |
- |
Klasa wyważenia rolek |
G 2.5 |
- |
G 2.5 |
G 2.5 |
Moc maksymalna |
250 kW (340 KM) |
- |
370 kW (500 KM) |
15 kW (21 KM) |
Prędkość maksymalna |
400 km/h |
- |
400 km/h |
150 km/h |
Ceny* |
39 452 zł* |
- |
- |
- |
* Cena nie zawiera kosztów dostawy.
HAMOWNIE LOTNICZE.
Do badań silników lotniczych przeznaczona jest hamownia śmigłowa HSL-4, w której badany jest silnik lotniczy wraz ze śmigłem. Hamownia ta umożliwia także pomiary charakterystyk śmigieł.
HAMOWNIE STANOWISKOWE I BADAWCZE.
Hamownie stanowiskowe służą do pomiarów wymontowanych silników. Hamownie takie są niezbędne wówczas, gdy wykonuje się dużo prac konstrukcyjnych i modyfikacji silnika.
Przeznaczone są do:
-
pomiarów i strojenia wyczynowych silników do samochodów motocykli, skuterów wodnych, quadów, gokartów i innych pojazdów sportowych
-
weryfikacji i docierania silników po naprawie,
-
celów dydaktycznych – stanowiska do prowadzenia zajęć o silnikach spalinowych w szkołach i uczelniach technicznych
-
badań nowo skonstruowanych silnków i zespołów napędowych – zwykle są to indywidualnie projektowane stanowiska z rozbudowaną aparaturą badawczą.
W zakresie budowy stanowisk dydaktycznych współpracujemy z:
SYSTEMY STERUJĄCE I POMIAROWE.
Oferujemy trzy rodzaje układów sterujących i pomiarowych do naszych hamowni i stanowisk badawczych.
-
układy pomiarowe będące podstawowym wyposażeniem standardowych hamowni podwoziowych i stanowiskowych
-
układ badawczy podstawowy wyposażony w pulpit pomiarowy 600 mm ze sterownikiem PLC oraz panelem operatorskim 10 cali
-
układ badawczy rozszerzony wyposażony w zintegrowany panel operatorski PLC 21,5 cali
Układy badawcze konfigurowane są indywidualnie pod potrzeby klienta i mają możliwość rozbudowy systemu czasie.
STEROWNIKI HAMOWNI.
Specyfikacja sterownika DC -1.
Wbudowany czujnik warunków otoczenia – temperatura, ciśnienie, wilgotność
2 interfejsy sieci CAN-BUS
Wejścia:
- 2 wejścia czujników prędkości rolki typu hall
- wejście prędkości obrotowej silnika – zacisk indukcyjny lub
- pojemnościowy
- 4 wejścia 0-5V dla sygnału z tensometrów
- 6 wejść analogowych 0-5V ogólnego przeznaczenia
- 8 wejść dla termopar
- 4 wejścia dla przycisków sterujących
Wyjścia:
- Wyjścia zasilające 24V, 12V, 5V o sumarycznej wydajności 20W do
- wykorzystania przez użytkownika
- 2 wyjścia analogowe 0-10V
- 4 wyjścia PWM typu open collector 3A 40V
- 4 wyjścia dodatkowe typu open collector 5A 40V
- 4 dwu pinowe wyjścia przekaźnikowe 250V 16A
----------------------------- ----------------------------- -----------------------------